Kurs Manager Restauracji
- Kurs Barmański
- Kurs Kucharski
- Kurs Sommelierski
- Kurs Manager Restauracji
- Kurs Kelnerski
- Kurs na Szefa Kuchni
- Warsztat degustacji win
- Kurs baristyczny
- Warsztaty baristyczne II-st latte-art
- Kurs Savoir-vivre
- Warsztaty parzenia herbat
- Kurs cukierniczy - torty
- Kurs cukierniczy - słodkie stoły
- Warsztaty kulinarne - kursy gotowania.
- Kurs Językowy
- Efektywna sprzedaż
- Warsztaty pieczenia chleba
- Warsztaty produkcji Pralin
- Kurs baristyczny III-st : Brewing - alternatywne metody parzenia kawy.
- Warsztaty wypieku pizzy
Kursy Managera Gastronomii
Kursy managera restauracji pozwalają zdobyć oraz ugruntować już posiadaną wiedzę, potrzebną do samodzielnego sprawowania funkcji managera w "zakładzie gastronomicznym", restauracji, klubie, hotelu.
Osoby, zamierzające otworzyć własny lokal gastronomiczny, na naszym szkoleniu znajdą praktyczne wskazówki, które pomogą im uniknąć wielu błędów często popełnianych przez osoby początkujące w branży gastronomicznej. Poruszane na kursach menagera gastronomii tematy, dotyczą wszystkich aspektów codziennego funkcjonowania restauracji, hotelu, clubu i drink baru. Omawiamy zagadnienia barmańskie, kelnerskie, winiarskie, organizacyjne, negocjacyjne, rekrutacyjne i nadzorcze.
Proponujemy konkretne, sprawdzone rozwiązania:
- podajemy przykłady kart dla: alkoholi, drinków, kaw, win;
- podajemy "na tacy" wszelkie potrzebne kontakty z firmami alkoholowymi, kawowymi, winiarskimi oraz hurtowniami ze sprzętem gastronomicznym;
- w sposób zrozumiały wyjaśniamy najważniejsze zagadnienia dotyczące: zarządzania personelem, optymalne zasady wynagradzania oraz rozliczeń z kontrahentami. Poruszamy także tematy związane z BHP i sanepidem.
Zajęcia trwają 60 godzin lekcyjnych. Spotykamy się w sześć kolejnych dni w godzinach od 9 tej do 17 tej z przerwą około 30 minut. Kurs zakończony jest egzaminem ustnym, z którego ocena umieszczana jest na certyfikacie. Kursy managera gastronomii odbywają się w naszym biurze, w Galicyjskiej Szkole Smaku w Krakowie. Zapraszamy!
Kadra szkoleniowa:
- alkohole, kawa, miksologia, inwentaryzacje baru - Jacek Kotula
- enologia, organizacja i zarządzanie, prawo pracy - Paweł Kostaś
- serwis kelnerski, rekrutacja - Magdalena Wiśniewska
Jeśli nasunęły się Państwu jakieś pytania, zachęcamy do kontaktu. Galerię zdjęć ze szkoleń menedżerskich (i innych) można obejrzeć w naszej galerii zdjęć lub na naszym facebookowym profilu.
Program szkolenia:
DZIEŃ 1:
TYPOLOGIA ALKOHOLI
- Podstawowe wiadomości o głównych gatunkach alkoholi. Popularne marki, oznaczenia na etykietach, serwis : cognac,brandy,rum,tequila,gin,whisky,aperitif,digestif – teoria poparta degustacjami. Zasady układania karty alkoholi, kaw, drinków - przykłady kart zależnie od wielkości, rodzaju i standardu oraz przeznaczenia lokalu.
ZARZĄDZANIE PRODUKTAMI
- Zasady współpracy z przedstawicielami firm alkoholowych, kawowych i innych. Umowy partnerskie, wyłącznościowe. Dane kontaktowe firm. Odpowiedzi na pytania zadawane przez kursantów.
DZIEŃ 2:
BARISTYKA
- Podstawy wiedzy o kawie, parametry espresso i inne popularne rodzaje kaw – teoria połączona z praktyczną nauką obsługi ekspresu ciśnieniowego.
ORGANIZACJA PRACY W BARZE
- Zasady zamawiania towaru, utrzymywanie stanów magazynowych.
- Rozliczenia codzienne i remanenty miesięczne baru.
- Grafik pracy barmanów – postawa, funkcje, odpowiedzialność, zasady współpracy z pracownikami innych stanowisk.
- Rozwiązywanie problemów: kary, motywacja, konsekwencja.
- Wyjaśnienie często spotykanych zwrotów: rabat, storno...
- Przykłady nadużyć ze strony barmanów, oraz managerów czy kelnerów / możliwości wyłapywania ich i eliminacji.
- Spotkania bezpośrednie z zaproszonymi przedstawicielami firm alkoholowych,kawowych, winiarskich, wyposażenia gastronomii.
MIKSOLOGIA
- Podstawy miksologii, zasady komponowania i wykonywania drinków – teoria.
- Zasady układania karty drinków (standardy i kompozycje własne) – przykłady kart.
- Praktyczne przygotowanie drinków standardowych – degustacje.
- Zasady doboru podstawowych urządzeń do baru (ekspres ciśnieniowy, młynek, zmywarka, kostkarka).
- Odpowiedzi na pytania zadawane przez kursantów.
DZIEŃ 3:
ENOLOGIA
- Typologia wina - podział jakościowy; najważniejsze regiony winiarskie; odmiany winorośli.
- Schematy karty win - rozpiętość asortymentu i cen w zależności od kategorii i charakteru lokalu; gotowe karty win do wykorzystania jako wzór.
- Elementy doboru win do potraw.
- Temperatury przechowywania i serwowania win.
- Serwis wina musującego, białego, czerwonego, dekantacja.
- Degustacja wybranych win.
- Odpowiedzi na pytania zadawane przez kursantów.
DZIEŃ 4:
ORGANIZACJA SERWISU KELNERSKIEGO
- Przygotowanie restauracji do pracy.
- Asortyment zastawy stołowej / rodzaje, ilości - omówienie na konkretnych przykładach.
- Nakrycie stołów dostosowane do charakteru i standardu lokalu - ćwiczenia.
- Podział na rewiry.
OBSŁUGA KONSUMENTA
- Kolejność obsługi, zgodnie z najwyższymi standardami i stosowane odstępstwa.
- Systemy obsługi kelnerskiej: niemiecki, francuski – omówienie, ćwiczenia.
- Schemat karty menu – przykłady w oparciu o menu różnych restauracji.
ĆWICZENIA PRAKTYCZNE
- Poruszanie się z tacą, z talerzami - podstawowe zasady.
- Przyjmowanie zamówienia od gości oraz kolejność jego realizacji.
- Odpowiedzi na pytania zadawane przez kursantów.
DZIEŃ 5:
CECHY DOBREGO MANAGERA
- Teoria motywacji - omówienie, przykłady.
- Piramida potrzeb.
- Zasady negocjacji - przykłady.
- Zjawisko mobbingu, odpowiezialność za jego wystąpienie.
- Sposoby komunikacji i przekazywanie informacji zwrotnych - przykłady, dyskusje.
- Wymagający klient – rozwiązywanie sytuacji trudnych - przykłady, dyskusje.
REKRUTACJA PRACOWNIKÓW
- Ogłoszenie pracodawcy a CV pracownika.
- Sposoby prowadzenia rozmów kwalifikacyjnych – elementy komunikacji niewerbalnej.
- Formalności związane z zatrudnianiem pracowników.
Elementy Prawa Pracy
- Obowiązki pracownika i pracodawcy.
- Rodzaje umów o pracę i podstawowe różnice między nimi.
- Zasady udzielania urlopów i ich rodzaje.
- Szkolenia i awanse - omówienie stosowanych rozwiązań, dyskusje.
- Wynagrodzenie, premie i podwyżki - stosowane systemy.
- Grafiki a system pracy zmianowej, regulacje prawne.
- Nagany, rozwiązywanie umów, świadectwa pracy.
- Naruszanie przepisów Prawa Pracy.
- Odpowiedzi na pytania zadawane przez kursantów.
DZIEŃ 6:
ZARZĄDZANIE RESTAURACJĄ
- Funkcjonalność zakładu gastronomicznego.
- Wyposażenie restauracji.
- Sanepid i jego wymagania.
- Koncesja i sprzedaż alkoholu - rodzaje, opłaty.
- Zawieranie umów z dostawcami.
- Organizowanie przyjęć bankietowych.
- Elementy promocji i reklamy.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ MANAGERA
- Rozliczanie restauracji, remanenty, inwentaryzacje.
- Komputerowe systemy sprzedażowe - przykłądy, różnice - prezentacja.
- Formy płatności - stosowane rozwiązania.
- Odpowiedzialność finansowa.
- Odpowiedzi na pytania zadawane przez kursantów.
Egzamin końcowy (na oceny) i wręczenie certyfikatu w terminie ustalanym indywidualnie z każdym uczestnikiem - bez dodatkowych opłat.
Czas trwania kursu Manager Restauracji: sześć kolejnych dni w godz. 9.00 - 17.00
Cena kursu Manager Restauracji = 7.800 zł
Oferta Promocyjna :
Cena = 6.600* zł
*Oferta dotyczy osób indywidualnych na kursy stacjonarne w Krakowie przy wpłacie pełnej kwoty na minimum 30 dni prze datą zajęć.
Najbliższe planowane terminy:
10.02 - 15.02.2025
Kontakt :
Jacek Kotula - 604 22 89 50
jkgalicyjska@gmail.com
info@szkolasmaku.edu.pl
jacekszkolenia@interia.pl